امام جمعه اصفهان گفت : بالاترین صدقه و وقف همان‌طور که در احادیث ذکر شده آموختن و آموزش علم است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد اظهار داشت: علما و روحانیت در طول زمان از بزرگ‌ترین واقفان و پیشرو در این راستا بوده‌اند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام می‌فرمایند«وقتی انسان از دنیا می‌رود همه اعمال آن قطع و پرونده آن بسته می‌شود» اما چند چیز ماندگار و پس از مرگ نیز همچنان جاری است.
 
نماینده ولی فقیه در اصفهان ادامه داد: فرزند صالح، صدقه و وقف از ماندگارترین و همچون چشمه جوشان هستند.
 
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در ادامه بیان نمود: علما با نوشتن کتاب و تربیت شاگردان صالح و گسترش روزافرون علم و دانش و به یادگار گذاشتن آن برای آیندگان همچون چشمه‌ای که پس مرگشان نیز در جریان است.
 
وی همچنین در ادامه با اشاره به حدیثی نبوی گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند«بهترین و بالاترین صدقه وبا فضیلت‌ترین صدقه این است که آدم چیزی را از دین یاد بگیرد و به برادر دینی خود یاد بدهد».
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یکی از عادات بسیار خوب و پسندیده آموزش علم و ارائه مسائل شرعی برای عموم است.
 
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با اشاره موضوع موقوفات خاطر نشان شد: با احیا و زنده نگداشتن موقوفات و استفاده بهینه از آن‌ها گام بزرگ و موثری در راستای گسترش فرهنگ وقف برداشته می‌شود.
 
وی همچنین ادامه داد: برخی از موقوفات کاربری خود را از دست داده و نیازمند تبدیل به احسنت در راستای اجرای امینانه واقف هستند.
 
امام جمعه اصفهان بیان داشت: وقف باید منطبق با نیازهای روز جامعه و در جهت امور فرهنگی و... صورت گیرد.
/2759/